سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آنکه در دین خدا تفقّه کند، خداوند همّ وغمش را کفایت می کند و از جایی که به فکرش نمی رسد روزیش دهد . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کانون صالحین
 RSS 
خانه
ایمیل
شناسنامه
مدیریت وبلاگ
کل بازدید : 62297
بازدید امروز : 0
بازدید دیروز : 4
........... درباره خودم ...........
کانون صالحین
کانون صالحین
کانون صالحین مسجد عمار یاسر مشهد مقدس

........... لوگوی خودم ...........
کانون صالحین
............. بایگانی.............
وظایف و مسئولیتهای شیعه علی علیه السلام
ماه مبارک رمضان

......... لوگوی دوستان من .........



























............. اشتراک.............
 
............آوای آشنا............

........... طراح قالب...........


  • اعتراض خانواده شهدا

  • نویسنده : کانون صالحین:: 87/7/30:: 2:52 صبح

    بسم الله الرحمن الرحیم 

    اعتراض خانواده شهدا به طرح ساماندهی قطعه شهدا
    مزار «امام زادگان عشق» در آستانه تخریب

    گروه اجتماعی- اجرای فاز دوم طرح یکسان سازی قبور شهدا در بهشت زهرای تهران که از  مهرماه آغاز شده است، با اعتراض برخی از خانواده های شهدا همراه شده است.

    فاز اول این طرح یکسان سازی قطعه 44 محل دفن شهدای گمنام بود و در فاز دوم، اقدام به بازسازی قطعه 40 گلزار شهدای بهشت زهرا(علیها سلام) شده است.

     

    براساس این طرح، سنگ مزار شهیدان تخریب شده و با یکسان سازی تمام قبور، قطعه های شهیدان زیباسازی می شود.

     

    با این حال، اجرای طرح مزبور اعتراض برخی خانواده های شهدا را در پی داشته است، به طوری که پنج شنبه گذشته تعدادی از این خانواده ها، تجمع خودجوشی در ضلع جنوبی قطعه 40 که توسط بلدوزرهای شهرداری گودبرداری شده است، برگزار کردند که به یکی از این بلدوزرها نیز خساراتی وارد شده بود.

    در این زمینه حاج غلامحسین موحد دانش پدر شهیدان علیرضا و محمدرضا موحد دانش در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه از خانوادهشهدا درباره اجرای این طرح هیچ نظری نخواستند و تنها به ارائه طرح اکتفا کرده و بعد کلنگ بازسازی را به زمین زدند، گفت: مزار شهدا با زینت هایی که توسط خانواده های آنها شده است به شکل امام زاده در آمده است. پدر و مادر شهدا وقتی دلشان می گیرد، با دلخوشی به کنار مزار فرزندشان می روند و چراغی روشن می کند و شهیدشان را زنده و در کنار خود حس کرده و با آنها درد و دل می کنند.

     

    وی تصریح کرد: این مزارها یک حالت خاصی دارد و آقایان حالا می خواهند این حالت را از خانواده های شهدا بگیرند.

    پدرشهیدان موحد دانش با بیان اینکه هیچ کس مخالف مرمت و بهسازی قطعه های شهدا نیست، ادامه داد: اما به هرصورت این قبور شهدا که بعضاً بیش از 20 سال قدمت دارد، یک حالت الهی و آرامش بخشی برای خانواده های شهیدان دارد و نباید تخریب شود.

    به گفته وی از خانواده شهدا برای تخریب سنگ قبر ها نه تنها مشورتی گرفته نشده بلکه برای تخریب قبور شهدا هم اجازه ای از آنها نگرفته اند.

    پدرشهیدان موحد دانش ادامه داد: بنده سال هاست که با مزار فرزندانم انس گرفته ام و هر وقت که بر مزار آنها می روم، حالم تغییر می کند و در پایان عمر دیگر نمی توانم خودم را با طرح جدید اگرچه زیبا هم هست، وفق دهم.

    وی در پایان با بیان اینکه بنده به عنوان پدر 2 شهید با این طرح مخالفم، ادامه داد: نه تنها من بلکه بیشتر خانواده های شهدا نیز با این طرح ساماندهی مخالفند.

    همچنین حجت الاسلام سید روح الله هاشمی فرزند سردار شهید سید مجتبی هاشمی نیز در گفتگو با خبرنگار ما خطاب به متولیان اجرای طرح ساماندهی قبور شهدا گفت: آقایان پای خود را از گلیم شهدا بیرون کشند.

    وی با اشاره به سخن امام(ره) که فرمودند شهدا امامزادگان عشقند که مزارشان زیارتگاه اهل یقین است، ادامه داد: حالا عده ای با سلایق خودشان که بعضاً سلیقه های درستی هم نیست، زیارتگاههای اهل یقین را می خواهند، درست کنند.

    فرزند شهید هاشمی با ابراز تأسف از عدم نظرخواهی از خانواده های شهدا درخصوص طرح ساماندهی افزود: وقتی می خواهند در جاهایی مثل تخت جمشید و امثال آن تغیراتی ایجاد کنند، پس از مشورت های فراوان باید از سازمان های متعدد مجوز بگیرند اما آیا نباید از خانواده های شهدا این سؤال را بپرسند که شما پس از ربع قرن که مزارهای شهدای خود را به طرق مختلف ساخته و زینت کرده اید و با آن عشق و صفایی دارید، در خصوص این طرح چه نظری دارید؟

    وی با طرح این سؤال که دلیل اصلی برای اجرای این طرح مگر چیزی جز شاد کردن دل خانواده های شهدا است، گفت: این که می خواهند در وسط قطعه های شهدا جوی آب جاری کنند، اشکالی ندارد الان بروند وسط قطعه 24 که یک بلوار هست، جوی و رودخانه و اقیانوس راه بیندازند، چه کسی ایراد می گیرد؟

    فرزند شهید هاشمی با تاکید بر اینکه آقایان حق ندارند به سنگ قبر شهدا دست بزنند، گفت: بارها از من خواسته اند که سنگ قبر را عوض کنید بنده گفته ام که آن سنگ قبر را به این خاطر که بیست و چند سال قدمت دارد و یادبود پدرم است، به هیچ وجه تغییر نمی دهم.

    وی متولیان این امر را تهدید کرد که اگر این کار را ادامه دهند، با گرفتن وکیل از آنها شکایت کرده و به دادگاه می کشاند.

    فرزند شهید هاشمی با بیان اینکه 20 مهرماه که فاز دوم اجرای طرح ساماندهی شروع شد، مصادف با سالروز تخریب قبور ائمه بقیع (علیهم السلام) بود، اظهار داشت: امیدواریم که پشت سر این قضایا فکر و اندیشه نادرستی نباشد و ما نمی خواهیم به آقایان تهمتی بزنیم اما آنها اگر هم نیت خیری دارند، بدانند که راه را اشتباه رفته اند.

    از سوی دیگر، نهادهای مسئول نیز در این زمینه پاسخگو نیستند و مسئولیت این ماجرا را برعهده نمی گیرند، به طوری که مدیر کل پشتیبانی و امور گلزارها در بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز گفت:‌ ساماندهی گلزاهای شهدای بهشت زهرا (علیها سلام) بدون هماهنگی این بنیاد صورت گرفته است.

    این ادعا در حالی مطرح می شود که پیش از این اخبار مربوط به ساماندهی در خبرگزاری وابسته به بنیاد شهید منتشر شده بود. همچنین مدیرکل پشتیبانی بنیاد شهید که مدعی عدم هماهنگی در زمینه ساماندهی گلزار شهدا شده است، حدود 2 هفته قبل در گفتگو با خبرگزاری حیات گفته بود: مبلغ 5 میلیارد و 850 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدا در 30 استان کشور اختصاص یافت.

    عبدالکریم هودگر ادامه داده بود: این مبلغ با پی گیری های اداره کل پشتیبانی و مشارکت و سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برای ساماندهی 4530 مزار شهید از محل منابع آن سازمان تخصیص یافت. در گذشته نیز نهادها و سازمان های دولتی دیگر مبالغی را برای ساماندهی گلزار شهدای سراسر کشور اختصاص دادند که از جمله آنها وزارت نفت است که در ساماندهی گلزار شهدای جنوب کشور با بنیاد شهید وامور ایثارگران همکاری کرد.

    همچنین مدیر عامل سازمان بهشت زهرا علیها سلا م شهرداری تهران نیز پیش از این تأکید کرده بود: اجرای فاز دوم ساماندهی گلزار شهدای بهشت زهرا تهران با هماهنگی بنیاد شهید و امورایثارگران انجام می شود.


    نظرات شما ()


  • لیست کل یادداشت های این وبلاگ